lördag 15 januari 2011

Härliga lördag

Dagen började bra med sovmorgon till kl 9 :o Barnen är nog inte helt omställda sen jullovet än. Dock får vi igen detta nu, August verkar inte vara redo att sova på långa vägar.

Idag var det innebandymatch igen, Nora ver hemskt sugen på en vinst eftersom de spelade oavgjort mot detta laget sist. Hon fick som hon ville, de vann med hela 8-0. Egentligen skulle jag hoppat över att vara publik idag utan stanna hemma med August, men vi chansade på att det skulle funka att vara där, så han och jag tog en promenad till idrottshallen. Gick väl mindre bra ;) Fick i alla fall inte se mycket av matchen utan jaga August medan han tömde papperskorgar, rev ner alla lappar från anslagstavlan, drog okänt folk i håret, försökte riva fikabordet mm mm. Att jag aldrig lär mig, han klarar ju inte av ställen med mycket folk och saker, men man vill ju så gärna försöka.
Nej, vi tog vagnen och gick hem igen. Ja, du läste rätt, vi körde vagn. Försökte få honom att sitta i pulkan, men skulle inte tro det och har han bestämt sig för något är det ingen idé att försöka övertala honom.

Sen har vi ju givetvis tagit den obligatoriska rundan till affären och köpt lördagsgodis. Blev lite till mig också fast jag verkligen inte borde. Undra när man ska börja fundera på beach 2011, och undra när man ska ge upp hoppet om beach 2011 och istället satsa på beach 2012 ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar