måndag 3 januari 2011

saknar nästan skolan

Julledigheten lider snart mot sitt slut och ska jag vara ärlig känns det faktiskt ganska skönt.
Ella frågade idag om hon inte fick gå till dagis snart igen och August mår absolut inte bra av att vara långledig. Taxi är nog det han tecknar mest för tillfället, tror han längtar efter att ha det som vanligt igen.
Hans beteende har verkligen förvärrats de senaste veckorna och tyvärr är det ofta syskonen som kommer i vägen :(

Ska bli skönt med skola igen, kanske inte för att det är superroligt utan för det är de stunderna jag har möjlighet att vara lite barnfri, sånt som knappt händer annars. Kanske låter hemskt, men jag behöver vara nåt annat än mamma ibland.

Nackdelen med att inte vara ledig längre är ju att det blir mindre tid för utflykter av olika slag, som idag i slalombacken


                                                                Nora efter ett av åken

                                              Ella för första gången på skidor, gick ganska bra.
                                Hjälmen hon har är så gammal så den nästan börjar bli snygg igen ;)


och en sak till när vi ändå är inne på det här med att längta lite framåt. Städade ur ett skåp i hallen här idag och hittade ett sånt där fint forexkuvert men inte mindre än ca 2000 dkk i, dom längtar jag efter att få shoppa upp :D

2 kommentarer:

  1. 2000 ddk!?!? Shit kvinna! HUR har du kunnat glömma bort dom? ;-)

    SvaraRadera
  2. Ska jag vara ärlig så var de vä inte helt bortglömda. hade jag tänkt på dem så hade jag nog kunnat hitta dem.
    Men de hade legat där sen jag kom hem från salgen sist och jag hade faktiskt inte koll på att där var så mycket :D

    SvaraRadera