tisdag 18 januari 2011

Seg dag, men en lugn och mysig kväll :)

Idag stod det inte mindre än två föreläsningar på schemat, är ungefär en för mycket det. Orkar lyssna i två timmar, men 4 timmar blir för tungt.
Ja, ja jag segade mig genom dagen och insåg på vägen hem att ungefär det enda jag lärt mig är att normalitet är något som finns för att vi ska skapa ordning i kaoset och att man aldrig ska skuldbelägga barnet om det är struligt i skolan. Hmm, låter som 4 givande timmar va ;)

Ja, just det innan skolan hann vi ju med ett besök hos skolläkaren med Nora också. Man ska ju tydligen gå dit om man inte växer så fort som alla andra, det är ju tydligen inte helt normalt. Ja så var det det där med normalitet igen, finns ju inget sånt, det är ju bara båt samhället skapar :D
Mätt och vägd blev hon i alla fall och en remiss till barnläkaren, det var tydligen så de brukar göra. Nora var ganska nöjd i alla fall, sen november har hon kommt 1,5 cm närmare att få åka kanonen på liseberg, nu är hon hela 136,5 cm till sina 24 kg.


Annars har det inte hänt så mycket intressant. Medan Nora var och tränade innebandy så tog jag och Ella en pusselkväll. August är ju på korttids och då får vi chansen att göra sånt utan att blir störda. Vi insåg dock ganska fort att det även finns andra som kan störa ;)


Full koncentration

Ja, det var det här med störande moment då :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar